Hvor mange trin af er der i jeres virksomhed, fra at kunden lærer produktet at kende, til i gennemfører salget? Fra marketing til salg og videre ud til kundeservice, er der mange skridt, og vil du have den maksimale værdi ud af dem, er du nødt til at bruge den viden, du har mulighed for at hente – for hvert skridt. Det kan heldigvis gøres med et smart salgsstøttesystem.
Sørg for at kunne hente viden fra hele kunderejsen
Hver kontakt kunden har med din virksomhed, er vigtig for at gennemføre et salg. Det er vigtigt at forstå relationen til kunden i al kontakt man har med dem. Det kan derfor betale sig at have for salgsteamet at have et CRM system til kundedata, så i har indsigt i alle dele af kunderejsen, og hvordan i optimalt gør et lead til et salg. Med sådan et salgsstøttesystem kan du sikre, at al relevant data fra salgsprocessen bliver indsamlet, og kan ses af de rigtige parter i virksomheden. Jo bedre du forstår din kundes rejse, desto bedre salgssupport kan du sikre give de medarbejder, hvis arbejdet sikrer, at salget gennemføres.
Hav et workflow fra indsigt til arbejdsopgave
Indsamling af rigtige data om kundens adfærd og mulighed for at kunne reagere på den skaber stærke CRM salg. Omfattende CRM-systemer, som eksempelvis det fra lime sales, kan nemlig opsættes i dashboards, hvor dine medarbejdere hurtigt kan tilgå den specifikke indsigt, de skal bruge for at kunne performe i deres egne opgaver. En sælger og markedsføringsmedarbejder vil jo sikkert have interesse i den samme data, men produktudviklere eller lignende kan i stedet være interesseret i, hvad kundesupporten hører af ting, der kunne gøres bedre med produktet.
Et velopsat CRM-system fra lime sales kan altså hjælpe alle i virksomheden med at forbedre de salgsmål, de arbejder på – for at give værdi til kunderne. Det er derfor et helgarderet virksomhedssystem, der vil øge produktiviteten og effektiviteten i alle afdelinger ved at sikre, at alt arbejde hænger sammen i flowet for crm salg og giver viden til hurtigt at gå i gang med de rigtige opgaver.
Forstå kunden, selv efter salget er gennemført
God kundekontakt skaber bedre salg, først og fremmest fordi det lader dig se, hvor meget tid, energi og ressourcer der går på det enkelte leads salg. Men det kan også være et overordnet salgsstøttesystem, der kan give dig forståelse for, hvordan kunderne fortsat oplever at bruge dit produkt og deres relation til virksomhedsbrandet. Du får derfor data til at forbedre din salgsstyring fremadrettet og give den support, der giver kunderne lyst til at købe mere ind.
Bedre salgsresultater opstår, når du forstår din kundes adfærd og planlægger salgsprocessen efter det. Det kan du gøre ved hjælp af lime sales virksomhedssystem, der kan hjælpe din virksomheds salgsstyring og salgssupport.